Aquest lloc web fa servir galetes per a obtenir dades estadístiques de la navegació dels seus usuaris. Si continueu navegant considerem que accepteu el seu ús.
Sempre podreu revocar el vostre consentiment i obtenir més informació aquí.

Amaga
Benvinguts al nostre sistema de venda d'entrades online.
Aquí podreu obtenir les vostres entrades d'una manera senzilla i pràctica.



Taller de dansa EL NOSTRE MOURE'NS I QUINES SÓN LES SEVES RAONS?

Activitat organitzada per Teatre Principal de Palma i Ajuntament de Palma en el marc del Festival PalmaDansa 
Sala Petita del Teatre Principal, 21 a 24 d'agost, de 10:00h a 14:00h
Aforament limitat. 
Inscripció 30€. Consulteu condicions gratuïtat 
Inscripcions i informació: projectes@teatreprincipal.com
 
EL NOSTRE MOURE'NS I QUINES SÓN LES SEVES RAONS? MIRAR-SE, SENTIR-SE, PENSAR-SE, FER-SE, OCUPAR L'ESPAI I RELACIONAR-SE 
Laboratori conduït per Blanca Arrieta 
Adreçat a ballarins, actors i persones interessades en aprofundir en el coneixement del cos i del moviment en la dansa
 
Blanca Arrieta explica el taller...

Més enllà de la identitat, del gest i del relat, què té el cos i què el connecta a tot? Avui pens que potser la seva vibració. En aquest laboratori propós una reflexió sobre el cos i el seu moviment, la seva sonoritat i la seva espacialitat. Finalment, i igual d'importants, la seva arquitectura i el seu contingut poètic. Cap a la producció de moviment atenent al seu significat, potser cap a una coreografia de cossos. En el seu llibre La bava del cargol, la poeta i assagista Chantal Maillard es pregunta sobre el significat de crear i sobre el que s'espera del poema: "I el poema? On se situa el poema? "La mirada cap a l'interior serà l'inici. L'escolta atenta, amb la idea de vinculació entre cos-so i l'espai. Posarem el focus en les nostres connexions internes, en les tensions que ens subjecten. Jugarem amb el gest i la seva durada. Buscarem espai per al moviment i també per als seus temps. Tractarem de comprendre i experimentar la individualitat continguda en el nostre moure'ns, que evoluciona i canvia amb el fluir del temps. Després ens preguntarem sobre la sonoritat d'aquest gest i d'aquesta dansa, i si en efecte tot canvi, desplaçament o vibració conté qualitats sonores, fins i tot quan el cos es deté i calla. L'interval entre dos batecs, el silenci entre dues notes, no duren sempre el mateix. És el silenci el que marca el ritme. Pensarem en la percepció d'aquest cos que està subjecte a la seva totalitat (complexitat), per què i com projecta les seves tensions, el seu caràcter, el seu múscul o la seva temperatura. Per què el cos parla amb tot això. O potser el seu moure's és mut? El "fer", per a mi, adquireix sentit quan troba un espai i un temps per allò que li dona forma. Aquest laboratori proposa obrir espai per a l'experimentació i la creació a través de la investigació pràctica, obrir espai a la pregunta. I buscar un temps per abordar la relació entre el procés en dansa (art) i el procés en termes més científics, de laboratori. Tractarem de generar un camp de pensament i acció el més ampli possible. I això implica treballar amb el matís, la mirada, l'equilibri, la precisió, la proporció, la cadència, el temps, l'estar en el temps, l'espai cos, l'altre cos, el pes, la trobada, la individualitat, la diferència, l'altre espai, la seva sonoritat, el contagi, el descobriment, la forma, el relleu, la nostra orografia accidentada, l'accident, el coincident, la proximitat i la perspectiva. Ens  preguntarem per aquell silenci, com dura i quina forma té: de pausa, d'interrupció, d'interval, si és descans o espera ... i què representa. Compartirem una sèrie d'exercicis i accions, estímuls que ens ajudaran a comprendre el caràcter i la fisicalitat de cada un dels nostres cossos en moviment. La seva projecció. Des de la improvisació pautada perseguirem l'estructura ordenada, posant el focus en la presa de decisions i en la pràctica del pensament físic. Deixar que passi, donar-se temps per observar i forçar l'escolta. Re-pensar-se. Re-preguntar-se.Provocar-se.
 
 
CV Blanca Arrieta
 
Blanca Arrieta (Vitòria, 1970) és coreògrafa, ballarina i col·laboradora en nombroses creacions contemporànies. Va rebre la seva formació al London Contemporary Dance School / The Place i des de llavors es dedica a la creació pròpia. Inicialment a través d'un enfocament intens en el moviment. Els treballs produïts durant aquest període van ser: "Vértigo" (2000), "Zero" (2001) i "3600" (2003). Va continuar refinant el seu llenguatge coreogràfic amb les creacions posteriors: "Memòria" (2005), "Efecto Mariposa" (2006), "Rest" (co-produïda per El Mercat de les Flors de Barcelona el 2007), "A la ciutat dels àngels "(2008)," Muda "(2008)," guillada "(2009) i" Fràgil "(co-produïda per Agora de la Danse i Montréal Danse el 2010). El procés de creació d'aquestes peces ha establert el caràcter i la personalitat de la feina. En els últims anys ha compaginat la creació pròpia: "Argh!" (2014), "Subjectes" (2015), "A poc a poc" (2016), "Una sèrie d'aproximacions successives" (2018) i "Puzzling" (2018), amb diverses col·laboracions, ampliant d'aquesta manera la seva experiència més enllà de la seva pròpia producció. Blanca té la seu a Bilbao i ha produït obres de molt diversa naturalesa que s'han vist a tot Espanya, Europa, Canadà i Estats Units.

En 2018 participa al programa Atalak 2.0 de la companyia Dantzaz amb la proposta "Moviments sincrònics". Aquest mateix any realitza la direcció coreogràfica en el projecte "acromàtica" de l'artista visual Mabi Revuelta. A més intervé en la performance "Any Table Any Room" de Jonathan Burrows i Matteo Fargion al museu Artium de Vitòria en el marc del Festival intacte. Entre el 2016 i el 2018 ha format part de l'equip de suport i coordinació de el programa Dantzan Bilaka, promogut pel Govern Basc al voltant de la creació coreogràfica.

Durant el 2019 Blanca treballa l'adaptació a sala de l'obra "Puzzling", desenvolupant una sèrie de solos centrats en la fragmentació de el temps i l'escolta. Participa a més a la quarta edició de "L'escolta errant", trobada organitzada per KLEM Laboratori de Música Electrònica i la UPV / EHU, on es donen cita artistes de la música contemporània amb electrònica, performance i pensament. Al 2020-21 durà a terme una residència de creació al PLESNI TEATER LJUBLJANA (PTL) de Slovenia amb el projecte "Temporarily aligned Bodies" ( "Cossos temporalment alineats"), projecte d'intercanvi promogut per la Companyia Dantzaz.

Preu
Quantitat
30,00 €
 
Total: 0,00 €
Comprar
Fundació Teatre Principal de Palma
Carrer de la Riera 07003 Palma
Telèfon: 971219700
Correu electrònic: taquillatp@teatreprincipal.com
CIF G57076812

Segueix-nos!

Avís legal
Política de galetes
Tens una targeta regal?

Desenvolupat perKoobin